FlowerFall

Thursday 7 March 2013

Aku Dalam Perjalanan Itu .

ASSALAMUALAIKUM you ollss :)
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG .

Di satu sudut , seorang gadis merenung jauh . Entah apa yang direnungkannya . Sebuah perjalanan . Ya . Ia berkaitan sebuah perjalanan . Sebuah perjalan yang jauh . Perjalanan yang memungkinkan pelbagai perkara yang bakal berlaku . Dari lorong kejahilan , disapa oleh seorang hamba ALLAH yang ingin menariknya keluar dari situ . Hati gadis itu tersentuh . Ya . Ini yang dia mahukan , tetapi tiada siapa yang mahu menolongnya memandangkan di lorong kejahilan itu semua orang sama sepertinya . Semangat hamba ALLAH itu ingin membantunya membuatkan dia tersentuh . Ada juga orang baik2 yang nak dekatkan diri dengannya yang serba jahil itu . Dia sangat bersyukur . Setelah lama berkenalan dan tinggal bersama dengan hamba ALLAH itu selama hampir dua tahun , sudah tiba masanya untuk dia pergi . Pergi meninggalkan hamba ALLAH tersebut . Bukan kehendak dia mahu meninggalkan hamba ALLAH itu , tapi masa telah cukup . ALLAH sudah aturkan sebuah pertemuan yang cukup indah . Sangat indah dan tidak mampu diungkap dengan kata-kata . Dia cukup risau kerana sesudah mereka berpisah , tiada lagi yang selalu mengingatkannya tatkala lupa , tiada lagi amalan baik berlaku di depan mata . Ya . Dia sungguh risau .

Setelah seminggu berpisah , Alhamdulillah . Setakat ini dia masih kuat untuk tetap istiqamah dengan apa yang telah diajar oleh hamba ALLAH itu . Gadis itu memang bersungguh ingin berubah . Dia percaya dengan kata-kata yang selalu didengarinya  "sabar itu pahit kerana syurga itu indah" . Ya . Dia inginkan redha ALLAH yang sering rakan-rakannya katakan . Masa silih berganti . Jam berganti hari , hari berganti minggu , minggu berganti bulan . Dan ya . Sudah hampir 3 bulan mereka berpisah . Dan tidak dinafikan gadis itu semangat dan imannya kadang kala naik , kadang kala turun . Dia cuma mampu berdoa . "Ya Allah , bantulah aku untuk terus istiqamah dalam beribadat padaMu . Kuatkan lah aku mengharungi cabaran2 yang datang . Kau tetapkanlah hatiku ini agar sentiasa berpaut pada taliMu" .

Kadang-kadang , kita cakap memanng senang . "Alaa , berubah jelah . Buat jela amal ibadat tu hari2 . Abaikan je bisikan syaitan tu" . Tapi , apabila nak buat MasyaAllah . Bukan main payah .
Jadi , untuk sahabat2 saya yang masih kuat , bantulah kami2 yang selalu turun naik ni . Hanya satu pinta ,
ANDAI KU BANGKIT BERSEMANGAT , TERUSLAH MENDUKUNGKU . NAMUN , ANDAI KU JATUH , JANGANLAH TERUS MENGHUKUMKU . BANTULAH . ALLAH BALAS BUDI BAIK KALIAN . SESUNGGUHNYA AKU MASIH DALAM PERJALANAN ITU :)



*terbang di alam maya <3

No comments:

Post a Comment