FlowerFall

Friday 22 March 2013

::..KUN FAYAKUN ..::



ASSALAMUALAIKUM KAMU KAMU SEMUA ! :)
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG :)

SEKITAR KEPUTUSAN SPM 2012 :)
 Alhamdulillah wa syukurillah , pengumuman keputusan SPM 2012 berjalan dengan lancar di sekolah masing-masing . Sekolah eyda juga syukur Alhamdulillah berjalan dengan lancar . Saya yakin dan percaya awak awak yang ambil result semalam mesti sangat berdebar gilaaa jantung kankan ? HIHI , sama la kita . Tak henti-henti jantung DUPDAPDUPDAP ! Ada ke antara awak awak yang tengok result pakai SMS ? Tak surprise la macam tuh ... hehe . tapi terpulang lah pada diri sendiri :)
Alhamdulillah keputusan SPM di sekolah saya yang terletak di Kampung Jawa *KolejKampungJawa* meningkat dari tahun sebelumnya . KAMU ?



Siapa dapat straight A+ angkat kening sekarang ! Hihi . Mabrook 'alaikum . Bagi yang takk dapat straight *tengok diri sendiri >.<  , sabarr . Allah tahu apa yang terbaik buat kita . Kan ? Semuanya pada kuasa KUN FAYAKUN . Jika Allah kata jadi , maka jadilah ia dan kita manusia a.k.a hambaNya cuma mampu terima dengan lapang dada :)  .
OK , ada yang dulu trial sangat MANTOP tapi ALLAH nak uji dia , tak dapat bagus pulakk mase SPM . Ada pulak yang trial teruk sangat , tapi ALLAH nak tolong + uji dia , ALLAH bagi result gempak . Semua tu kuasa ALLAH yang kita tak pernah jangka kan ? Kalau Allah tak bagi result yang kita nak , tu tandanya Dia nak uji tahap mana iman kita bersabar dengan dugaan yang Dia bagi tapi ramai yang terlupa nikmat keputusan yang cemerlang juga adalah ujian ALLAH pada kita untuk dilihat tahap mana kita bersyukur dengan ape yang Dia dah bagi . Dapat ?

SEMUA ORANG ADA REZEKI MASING-MASING :)

Yes ! Setiap individu berbeza mempunyai rezeki yang berbeza masing-masing . Jika bukan rezeki kita harini , mungkin esok , lusa ? Siapa tahu kan ? Perancangan Allah lebih teratur dan sistematik . Tak percaya ? Ok , tunggu masa akan datang . Wait N See ! TAPI , kita juga kena ada rasa yakin , percaya dan berbaik sangka dengan ALLAH *bak kata Ketua Batch saya di KKJ . Dan kita letak sepenuh pengharapan kita pada Allah . Dia pasti akan tolong kita .Do trust it !

OK , daripada kita mengeluh dengan apa keputusan yang kita dapat , lebih baik kita bersyukur . Kenapa ? Sebab , nak bandingkan keputusan SPM yang kita dapat , tak mampu nak dibandingkan dengan nikmat2 lain yang ALLAH dah bagi baaaaanyakk sangat . Perasan takk ? Jadi , bersyukurlah awak dan saya..hehehe..Be Thankful ok ! :)

Semua yang berlaku adalah aturanNya dan itu adalah memang yang terbaik untuk kita . Dan , itu semua adalah kuasa "KUN FAYAKUN"


MABROOK 'ALAIKUM *thumbs up !

No comments:

Post a Comment