FlowerFall

Tuesday 30 July 2013

SARANG . HABUK . DEBU

Dengan Nama ALLAH .

hadoii !
Dengan blog yang sudah bersarang , berhabukk dan berdebu ni . Kita kasi cuci dulu laa . muahahaha !
Almaklumlah , orang busy...tak sempat nak update blog . Kalau setakat update status di FB memang sempat hari-hari .
Eyda tak sempat nak post tentang ambang Ramadhan . HUHU . *sedih . Tapi tidak mengapa yek . So , memandangkan harini dah hari ke 21 umat Islam berpuasa , *mood nak raya . HAAA , memang makcik2 sekarang ni dok sibuk kat mall nak beli baju raya kann ? Ade sale katanye . Ooh , i see ......

Itu tak pe laaa . Cumanya , kita dok sibuk2 fikir pasal baju raya apa tahun ni , langsir baru bila nak pasang , kuih raya tak siap lagi , kasut raya tak beli lagi and so on .......tapi ,, adakah dalam kepala kita sedang berfikir tentang LAILATUQADR ? Malam yang lebih baik dari seribu bulan . Subhanallah !

Ya Rabb . Kalau kita fikir sebaik-baik dan sedalam-dalam , batapa baiknya Allah ni sampaikan DIA anugerahkan kita dengan malam yang sebegitu rupa . MALAM YG LEBIH BAIK DARI SERIBU BULAN woiiiii ! Sape boleh bagi ? Takde weeehh .

Malam itu hanya sekali dalam setahun . Jadi , berusahalah untuk mendapatkannya . Berdoa lah pada Allah agar diberi kesempatan untuk bertemu pada malam itu . Moga ALLAH izin dan ALLAH redha .

ALLAHUMMA BARIKLANA FII RAMADHAN . WA BALLIGHNA LAUILATALQADR .

Ya Allah , berkatilah kami pada bulan Ramadhan ini , dan sampaikanlah kami pada liatuqadar .

ALLAHUMMA AMEEN .

*izinkanlah Ya ALLAH >.<

No comments:

Post a Comment